Tiedote: 2024 vuosikokouksen äänestysvaihtoehtoihin liittyen terveyden edistämiseen on tulossa muutoksia

Julkaistu 27.11.2023

Kennelliiton valtuusto on kokouksessaan 26.11. hyväksynyt uuden, 2024 vuoden alusta voimaan tulevan säännön koirien perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelmasta eli PEVISA-säännön. Uuden säännön mukaan Kennelliiton hallitus voi erittäin painavista syistä asettaa rodulle PEVISA-ohjelman, jos rodun terveys ja hyvinvointi sitä vaatii, eikä rotujärjestö itse esitä rodulle PEVISAa.

Jalostustoimikuntamme on käynyt keskusteluja Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan edustajan kanssa ja glenneille painokkaasti suositellaan PEVISAA vähintään lonkkien osalta. Tämän tuoreen päätöksen ja jalostustieteelliseltä toimikunnalta saamamme tiedon myötä myös tulevan vuosikokouksemme äänestysvaihtoehtoja tullaan muuttamaan ja aiemmin esitetty vaihtoehto 4 eli ”Jatketaan kuten tähänkin asti” ei ole enää mahdollinen.

Jalostustoimikunta määrittää seuraavassa kokouksessaan uudet äänestysvaihtoehdot. Saatte niistä tiedon heti, kun myös hallituksemme on ne hyväksynyt.

Terveysasiat eivät sinänsä muutu, joten seuratkaa edelleenkin aktiivisesti viestintäämme.

Suomen Glennit ry